Zarejestruj się a będziesz otrzymywać ciekawe informacje z Indii, Nepalu, Bhutanu, Chin i Tybetu

A A A

PANCHAKARMA


PANCHAKARMA Próby traktowania Ajurweda są po to, by założyć bilans między cielesnymi humorami.


Według nauki Ajurweda po pierwsze eliminuje toksyny (zbędnego dosha) które są odpowiedzialne za chorobę, jest bardzo ważne w zapoczątkowaniu jakiejś formy traktowania.
Neutralizacja toksyn może zostać zastosowana zarówno na fizycznym i emocjonalnym poziomie. Panczakarma zasadniczo oczyszcza, proces ten nie tylko traktuje choroby ale też ulepsza zdrowie, by osiągnąć długowieczność i relikt. Stan zdrowia według osoby, jeden albo więcej procesów może być przydatne dla ulepszania zdrowia. Pancza znaczy pięć i Karma znaczy działanie albo proces.

Tych pięć procesów to:


  • Vaman (wymioty - płuco & żołądek czyszczenie),

  • Virechana (oczyszczenie albo środek przeczyszczający - wątroba & wewnętrzne czyszczenie),

  • Basti (leczenie lekarstwami, lewatywa - odbytnica),

  • Nasya (nosowa administracja - nos, gardło),

  • Raktmokshan - krew pozwalająca (oczyszczenie krwi).



VAMANA (Wymioty)

jest proces terapeutycznych wywołanych wymiotów, który pomaga wyeliminować toksyny albo sprawy pustynne z żołądka i jamy brzusznej. Pracuje to dla zachowania równowagi dosha Kapha.


VIRECHANA (Oczyszczenie)

Eliminuje toksyny albo sprawy pustynne z jelita. To jest efektywna terapia dla Pitta nieporządku dosha.

BASTI (Lewatywa)

Jest to traktowanie, by wyeliminować toksyny od zachowującego równowagę dosha Vata. Włącza wprowadzenie leczniczego, płynnego ziołowego odwaru oleju do odbytnicy. Basti jest wysoce efektywny w słabości, łącznych problemach i suchości w ciele jak również wzmacniającym procesem systemu nerwowego.

NASYA (Nosowe stosowanie leków ziołowych)

Nasya jest instillation medycyny przez nos. To jest ważna procedura ajurweda do leczenia sirorogas albo chorób oddziałujących na główny obszar. Nasya pomaga oczyścić głowę i zatoki.
Różne zioła połączone z leczniczymi olejkami albo ghee są wprowadzane przez nos w pewnej ilości, przez wiele dni, by przenosić się i zachowywać równowagę pogorszonego dosha od wyższego ciała specjalnie zdążają, nosa i gardła.

RAKTMOKSHAN (Pozwolenia krwi)

Są różne metody, które stosuje się, by wyciągnąć pewną ilość toksycznej krwi od ciała.
Pomagają w detoksykacji krwi głównie w różnych chronicznych chorobach skórnych.
W tej procedurze zlokalizowane zanieczyszczenie albo trucizna z krwi jest usunięta przez różne metody.
Często stawianie pijawki jest użyty, by ssąc nieczystą krew z oddziaływaniem na obszar.
Upust krwi też jest stosowany, by wyeliminować toksyny od strumienia krwi powodującego różne chroniczne skórne nieporządki - jak pokrzywka, egzema, scabies i leucoderma, dzięki tej metodzie skutecznie też można wyleczyć powiększenie wątroby i śledziony.

SWEDAN ciało jest przygotowane, by ulec poceniu albo pocąc się przez wystawienie, aby wyparować.
Z ziołami dodanymi do pary, którą ciało jest przygotowane, by spocić się, by rozluźnić i pozbyć toksyn. Swedan jest zrobiony lokalnie albo na pełnym ciele i pomaga w różnych chorobach zawierających artretyzm.

PIZHICHIL W tym traktowaniu letni ziołowy olej jest zastosowany po całym ciele w specjalnej rytmicznej drodze. To traktowanie jest bardzo przydatne dla chorób reumatycznych jak artretyzm, paraliż i hemiplegia.

NJAVARAKIZHI (Pottali) To jest proces, w którym całe ciało albo jakaś określona część jest zastosowane z boluses związanym w górę w torbie muślinu zawierającej ziołowy liść, zioła albo ziołowe proszki albo ugotowany leczniczy ryż. To traktowanie skutkuje dla wszystkich typów artretyzmu, spondilytis, zranień sportowych, reumatyzmu, łącznych bólów, emaciation kończyn, ciśnienia krwi, cholesterolu i pewnych rodzajów chorób skórnych.

DHARA W tym procesie, ziołowych olejach albo wyleczonym lekarstwami mleku albo wyleczona lekarstwami maślanka jest nalana na twoim czole w specjalnej metodzie. To traktowanie jest głównie dla bezsenności, vata dominujących chorób, umysłowego napięcia i pewnych skórnych chorób.

SNEHAPANAM W tym ty jesteś dany wyleczonym lekarstwami ghee, by zostać wzięty ustnie dla no. dni. To jest też wstępny proces dla Vaman, Virechana i Vasti. To traktowanie jest dla osteo-artretyzmu, chorób skórnych etc.

SIROVASTHI Specjalnie przygotowane ziołowe oleje są nalewane do czapki dopasowanej na głowie. To traktowanie jest wysoce efektywne dla twarzowego paraliżu, suchości ust, nozdrzy i gardła, surowych bólów głowy, spalając uczucie głowy i innych Vata ukierunkowanych chorób.

KIZHI W tej procedurze w ziołowym liściu, zioła albo ziołowe proszki są odniesione do twojego całego ciała w boluses z gorącymi leczniczymi olejami. To traktowanie skutkuje dla wszystkich typów artretyzmu, spondilosis, zranienia sportowe etc.

BASTI W tym sezamie traktowania albo ziołowy olej jest nie przestały wykonanego obszaru dla 15 do 20 minut. To traktowanie jest specjalnie pomocne w Vata i nieporządkach Pitta. Basti jest podzielony na różne typy:

BASTI NETRA: jest dla oczu pomaga w leczeniu conjunctivitis, spalając uczucie, problemy wizji, jaskrę. To traktowanie też poprawia piękno oka.
BASTI NETRA BASTI HRID: to specjalnie odmłodnieje dla organu serca.  Wzmacnia mięsień serca i powiększa siłę, witalność w bardzo podstawowym poziomie.

BASTI HRID BASTI KATI: Kati Basti jest leczeniem chronicznego tylnego bólu, niższych tylnych spazmów, zwyrodnieniowego spondilosis i bólów nerwu. Seria tych traktowań są zdumiewająco korzystne i odprężają całkowicie ciało.

BASTI KATI VASTI SHIRO: specjalnie przygotowany ziołowe oleje jest nalewany do czapki dopasowanej na głowie. To traktowanie jest wysoce efektywne dla twarzowego paraliżu, suchości ust, nozdrzy i gardła, surowych bólów głowy, spalając uczucie.

SHIROVASTI Specjalnie przygotowany ziołowy olej jest nalewany do czapki dopasowanej na głowie. To traktowanie jest wysoce efektywne dla twarzowego paraliżu, suchości ust, nozdrzy i gardła, surowych bólów głowy, spalając uczucie.

Masaż Głowy
W Indiach od lat, w rodzinnym głównym masażu jest tradycja, prosta droga, by wyrazić miłość dla innych, którą większość rodzinnych członków robi jedno drugiemu.
Zależnie od sezonu i klimatu. Ten główny masaż nie tylko daje fizyczny i umysłowy relaks ale także dostarcza licznych korzyści dla zdrowia. Według Ajurweda - głowa jest ważnym miejscem Pran Vayu (jednego z typu humoru Vata).
Pran Vayu ma wiele ważnych funkcji. Jedna z nich kontroluje i karmi pięć sensów. Wiele punktów marma występuje w głowie, na szyi i w rękach.
Nawet drobne zranienie tych punktów może spowodować duży problem, kiedy masujemy je, jest to wysoce korzystne dla zdrowia. Ayur Vai. Masaż głowy wykonywany jest przy użyciu różnych medycznych olejków.
Połączenie olejków zmienia się według typu ciała i typu włosów. Proces włącza masowanie głowy (skalpu), włosów, szyi, ramion i rąk. Unikalne techniki są użyte, by rozciągnąć olejek na głowie, wtedy delikatne, głębokie razy są użyte z champi (tradycyjna miękka dłoń głucho stukająca na skalpie) wraz z zastosowaniem nacisku na różne punkty marma.
Masaż używa zasięgu różnych ciśnień i rytmów. Korzyści głównego masażu takie olejne połączenia użyte do masażu pomagają w leczeniu utraty włosów i problemów skalpu, jak również wzmacniają korzenie włosów, wzmacniając je i w ten sposób robią twoje włosy zdrowe i błyszczące. Różne lecznicze oleje zachowują równowagę dosha (humor).
Masaż pomaga ulepszyć funkcję pięciu sensów i systemu nerwowego. Ulepsza krążenie krwi i pomaga detoksykacji. Zmniejsza nacisk i depresję i pomaga w bezsenności i niepokój. Pomaga w łagodzeniu musculo - szkieletowego napięcia. Daje głęboki relaks i uczucie reliktu.
SHIRO DHARA
To traktowanie ziołowym olejkiem z dodatkiem lekarstw w mleku albo maślance - ziołowy odwar jest nalewany mocnym strumieniem na czoło, ponieważ po 30 - 45 minutach delikatnego masażu skalpu skóra jest przystosowana do wchłonięcia odwaru. To jest zdumiewająco efektywne leczenie zachowania równowagi dosha Vata. Pracuje to nad systemem mózgowym, pomaga w jego odprężaniu i zachowaniu równowagi vayu Prana dookoła głowy.
Ulepsza też funkcję pięciu zmysłów, pomaga w bezsenności, nacisku, niepokoju i depresji, stracie włosów, znużeniu, pacjent czuje się wyciszony i odświeżony.

Dhara
- masaż olejowy na "trzecie oko" inaczej "czakrę brwiową" (w sanskrycie AJNA) lub też " oko mądrości", "wewnętrzne oko". Stymulacja tego czakramu m.in. rozwija intuicję, przyspiesza dojrzałość duchową, pogłębia świadomość samego siebie i wszystkiego czego doświadczamy. Jeden z najważniejszych zabiegów ajurwedyjskich. Bardzo głęboko relaksuje, ma wręcz działanie transowe. Często wprowadza pacjentów w odmienne stany świadomości. Usuwa większość dolegliwości związanych głównie z zaburzeniem energii VATA, tj. wszelkie zaburzenia układu nerwowego i hormonalnego, chroniczne bóle głowy, zatok, bezsenność, zaburzenia słuchu, wzroku, leczy kłopoty z koncentracją i pamięcią, pobudza funkcje umysłowe. Pomaga także przy paraliżu mięśni i zaburzeniach czucia, jak też wzmacnia włosy, opóźnia proces siwienia, łysienia i ogólnie starzenia organizmu.
Marma masage
Są to zabiegi stanowiące element holistycznego systemu terapeutycznego. "Oddech Życia" jest pierwotną energią utrzymującą zakodowany genetycznie hologram każdego z nas decydującą o wszystkich aspektach zdrowia (ciała, umysłu i ducha). Terapie te odtwarzają ten hologram, prowadząc w ten sposób do poprawy zdrowia na wszystkich poziomach (fizycznym, emocjonalnym i mentalnym). Terapia czaszkowo - krzyżowa (Craniosacral therapy) to metoda skutecznie równoważąca zaburzenia układu czaszkowo-krzyżowego. Struktury kostne tego układu są związane z ruchem, pulsacją oraz mocą płynu mózgowo-rdzeniowego i tworzą Pierwotny System Oddychania. Ruch ten jest przejawem "Oddechu Życia", rozumianego jako pulsacyjny ruch Pierwotnej Energii Życia, niezbędnej dla utrzymania dobrego zdrowia i radości życia. Zabiegi te są skuteczne w przypadku bardzo wielu dolegliwości, zarówno na poziomie fizycznym jak i mentalnym, w chronicznym zmęczeniu (będącym zatraceniem energii witalnej), obniżonej odporności, nerwicach i stanach depresyjnych, problemach z trawieniem i krążeniem, przy bólach głowy i migrenach, bólach pleców, pourazowych, zaburzeniach hormonalnych itd. Niwelują też doznania traumatyczne. Panchakarma - to najbardziej kompletna i efektywna metoda w procesie uzdrawiania i przywracania naturalnej równowagi, uwzględniająca dogłębne oczyszczanie i rewitalizację całego organizmu. "Pancha" w sanskrycie znaczy "pięć", a "karma" tłumaczy się jako "proces". Stąd też Panchakarma oznacza "5 procesów", w domyśle - "oczyszczających". Jest to tradycyjna metoda stosowana w medycynie ajurwedyjskiej, niezwykle skutecznie detoksykująca i rewitalizująca cały organizm na wszystkich poziomach: fizycznym, mentalnym i duchowym. Panchakarma, to zabiegi "szyte na miarę", dobierane indywidualnie, w zależności od typu konstytucji (dosha) i kondycji osoby. Przy stosowaniu Panchakarmy konieczne jest przestrzeganie pewnych reguł: niezbędne jest przeprowadzenie procesów przygotowujących (Poorvakarma) oraz stosowanie odpowiedniej diety. Panchakarma (inaczej Sodhana Chikitsa), obejmuje:
1. Nasya Karma (oczyszczanie kanałów nosowych)
2. Vamana Karma (proces wymiotny)
3. Virechana Karma (proces wypróżniania)
4. Sneha Vasthi (lewatywy olejowe - zmiękczające)
5. Kashya Vasthi (lewatywy ziołowe - oczyszczające)
Korzyści:
* Sprawny system trawienny, poprzez wzrost "ognia trawiennego". * Sprawne wchłanianie i asymilacja wszystkich składników odżywczych na poziomie ciała, umysłu i ducha. * Eliminacja toksyn oraz pamięci komórkowej zaburzeń organicznych.* Odnowa biologiczna na każdym poziomie komórkowym. * Aktywizacja organizmu do samoregulacji i samoregeneracji.* Normalizacja wszystkich procesów czynnościowych, wszystkich układów w organizmie (nerwowego, hormonalnego, trawiennego, krwionośnego, limfatycznego, oddechowego, kostnego). * Sprawne funkcjonowanie systemu immunologicznego. * Wzrost świadomości i inteligencji emocjonalnej i umysłowej. * Poprawa kondycji fizycznej oraz psychicznej, eliminacja stresów i chronicznych napięć emocjonalnych. * Odmłodzenie całego organizmu, zdrowe i jędrne ciało.
Panchakarma w 15 dni - program ten obejmuje:
* Proces przygotowawczy Poorvakarma: Snehapanam (proces oliwienia wewnętrznego i zewnętrznego) - masaże olejowo ziołowe Abhyanga i Padaabhyanga; Swedanam (proces napotny) obejmujący Pizhichil - masaż w połączeniu z kąpielą olejowo ziołową; Njavarakizhi - masaż ryżowo ziołowy; Dhara i Shirodhara - zabiegi olejowe na głowie; zabiegi te wykonują co najmniej dwie osoby. * Nasyam (oczyszczanie kanałów nosowych) poprzez aplikację ziołowych naparów i paraleków. * Tharpanam (oczyszczanie kanałów wzroku) poprzez aplikację olejków ziołowych w kroplach. * Karnapoornam (oczyszczanie kanałów słuchowych). * Kąpiele parowe w leczniczych naparach ziołowych. * Vamanam (proces wymiotny) jest zależny od kondycji pacjenta i wymaga wcześniejszego przygotowania. * Virechanam (proces wypróżniania) jest to proces detoksykujący i eliminujący głównie zaburzenia związane z Pitha. Polega on na doprowadzeniu do samowypróżnienia na skutek zażycia odpowiednich mieszanek ziołowych. Zabiegami przygotowującymi do tego procesu są Snehapanam i Swedanam. * Sneha Vasthi (lewatywy olejowe - zmiękczające); proces bardzo skutecznie eliminujący zaburzenia typu Vatha; wzmacnia odporność, znacznie podnosi siły witalne i energię życiową, działa odmładzająco, równoważy wszystkie elementy (dosha).
Proces ten zawsze poprzedzony jest procesem przygotowującym. * Kashya Vasthi (lewatywy ziołowe - oczyszczające); jest to proces wspomagający eliminację większości chorób, na skutek redukcji zaburzonej Vatha, która ponosi odpowiedzialność za 80% dysfunkcji w organizmie.
W procesie PANCHAKARMA zalecana jest równocześnie praktyka jogi i medytacji, jak też przestrzeganie odpowiedniej diety i spożywanie zalecanych ziołowych naparów, toników, herbatek i paraleków. Jest to proces, który działa holistycznie, doprowadzając organizm do równowagi na każdym poziomie: fizycznym, mentalnym i duchowym. Wspomaga samorozwój i rozwija świadomość. Zabiegi wykonywane są w rozsianych wśród tropikalnej roślinności specjalnie przystosowanych do tego domkach, często z niskimi ścianami umożliwiającymi dostęp powietrza i odgłosów muzyki z pobliskich świątyń, czy też ptactwa ciekawie zaglądającego spod pułapu palmowych liści. Ajurweda zaleca stosowanie wyłącznie materiałów naturalnych, toteż stoły do masażu wykonane ze strychninowego drzewa, a naczynia wykorzystywane do niektórych zabiegów oraz do przechowywania olejów i naparów zrobione są z gliny. Urządzenia pomocnicze używane podczas zabiegów również są tworzywem jak najbardziej naturalnym, często stosuje się łupiny orzechów kokosowych, liście palmowe, liny z konopi czy też włókien kokosowych. Wszystkie produkty stosowane w Instytucie są preparowane na miejscu, z ziół rosnących na terenie plantacji umiejscowionej w pobliżu Instytutu, doglądanych przez najwyśmienitszych ekspertów.
Masaż Abhyanga

Masaż Abhyanga jest delikatnym masażem ciała, ale ważne jest by był wykonany rozsądnie i z zastosowaniem ciepłych leczniczych olejków. Olejki są wybrane według prakruti (psychosomatyczna konstytucja) i choroby. Masaż jest zrobiony w miękki rytmiczny sposób, z jednym albo dwiema osobami masującymi równocześnie od pięciu, czterdziestu do sześćdziesięciu minut.
Po masażu – zaleca się wziąć kąpiel w parowej wannie albo gorący prysznic.
Masaż Abhyanga jest głęboko odprężającym, odmładzającym doświadczeniem - jak również leczeniem niektórych dolegliwości i chorób. Regularny Abhyanga ochrania od ucisku, niepokoju, wyciągania i nieporządku Vata. To karmi ciało, rozciąga rozpiętość żywotną, dostarcza dobry sen, ulepsza skórną budowę, ulepsza wizję i dostarcza lepszą fizyczną stabilność.
Stosowanie Abhyanga jest najlepszą drogą, by skontrolować bilans Vata w ciele. Vata jest dominującym bytem w sensie dotknięcia a skóra jest organem dotknięcia.
Vata dosza - jest przejawem wiatru i przestrzeni.
Pitta dosza - składa się z ognia i wody.
Kapha dosza - z wody i ziemi.
Ciało fizyczne składa się z siedmiu tkanek (dathus): osocza, krwi, mięśni, tłuszczu, kości, szpiku i tkanki regenerującej oraz z trzech produktów ubocznych (odpadów– malas): moczu, fekaliów i potu.
Dosa – czyli łącznie tkanki i odpady są podstawowymi składnikami ciała, obecnymi od jego uformowania do rozpadu. Ich rola podobna jest do tej, jaką spełniają korzenie drzewa, odpowiedzialne za jego rozwój, podtrzymanie funkcjonowania i obumieranie. W równowadze utrzymują zdrowie w ciele, niezrównoważone prowadzą do choroby.
ridosza rządzą wszystkimi biologicznymi,fizjologicznymi i 
psychologicznymi funkcjami ciała, umysłu i świadomości.
Podstawowa konstytucja każdego człowieka wyznaczona jest przy poczęciu i wynika z połączenia kombinacji pięciu elementów posiadanych przez każdego z rodziców. Podstawowa konstytucja indywidualna warunkująca strukturę ciała pozostaje niezmieniona przez całe życie, jednak możliwa jest częściowa zmiana kombinacji w odpowiedzi na zmiany warunków środowiska.
Oczywiście mowa jest tutaj o warunkach zewnętrznych i wewnętrznych, na które człowiek może również samodzielnie wpływać.

PANCHAKARMA 0 out of 5 based on 0 ratings.